رسانه شیعی هیأت در تعامل با رسانههای جمعی | دکتر ناصر باهنر
نوع مقاله : یادداشت علمی
چکیده
در رسانه دینی، دین محور است و رسانه تابع آن در نظر آورده میشود؛ یعنی دین بر کارکردهای رسانه و شیوه رفتار آن اثر میگذارد. در نسبت میان رسانه هیئت به مثابه تجلی سنت و رسانه های ارتباطات جمعی به مثابه تجلی مدرنیسم میبایست منطبق با رویکرد سیستم متعامل پویا و همگرا تصورات جدایی میان این دو را کنار گذاشت. در این رویکرد هیئت در برابر نوآوری های پدیده آمده در ارتباطات انسانی مقاومت نمیکند بلکه با تکیه بر مزیت های نسبی و با دقت نظر در باب حفاظت از ماهیت خاص خود، روابط همگرا و مکمل را میان خود و نوآوری های جدید برقرار مینماید.