مداحی پاپ و رقابت بر سر مخاطب | مجید محمدزمانی

نوع مقاله : یادداشت علمی

چکیده

مداحـی سـنتی محتوامحـور اسـت و نگاه تـوده ای بـه مخاطـب در آن جریـان دارد؛ در حالـی کـه مداحـی پـاپ ذائقـه محـور اسـت و نگاه بازاری بـه مخاطـب را شـاهد هسـتیم. میل بـه همنوایی اعتقـادات دینـی بـا تجربه زیسـته مخاطبان و توجـه اندک به متـون دینی در مداحـی پاپ ممکن اسـت بـه عرفی سـازی دیـن ختم گـردد. در زمانه حاضـر نیازمند آن هسـتیم که نگاه بـه گروه های تخصصـی مخاطـب را جایگزیـن نگاه تـوده ای و بـازاری به مخاطـب کنیم.